Infintare firma Cluj
Infintare firma Cluj
Cand te decizi pentru infiintarea de SRL ,ai la dispozitie doua optiuni:
Un astfel de cabinet specializat este si cabinetul nostru de avocatura,specializat in consultanta infiintare firma .In acest caz noi te vom consilia,iti vom redacta toate documentele si le vom inregistra la ONRC ,iar firma iti va fi creata in intregime de catre noi.Tu vei primi documentele in 72 de h de la inregistrare, simplificand la maxim implicarea ta .
SAU
Aceasta varianta presupune din partea ta un efort considerabil cu adunarea de informatii,pregatirea actelor,drumuri si timp.Totul la aproximativ aceleasi costuri ca si in varianta precedenta.
Indiferent de optiunea ta,acestia sunt:
Ce presupune aceasta rezervare? Dupa ce ti-ai ales denumirea viitoarei firme trebuie sa obtii de la ONRC dovada de disponibilitate a denumirii ,denumire care va apare in toate documentele ce vor emana de la noua firma.Rezervarea denumirii se face fie direct la ONRC ,fie online pe site-ul www.onrc.ro ,in acest caz fiind nevoie de semnatura electronica.
Aceasta faza consta in identificarea unui spatiu care va deveni sediul social al firmei si incheierea unui contract valabil cu privire la acesta.Acesta contract poate fi unul de inchiriere,comodat, sau gazduire de sediu social la avocat.
Acest pas presupune pregatirea tuturor actelor necesare firmei ce urmeaza a se infiinta .
Acte necesare infiintare firma Cluj:
a)Dovada de disponibilitate si rezervare a denumirii firmei
b)Actul constitutiv /statut
c)Actul care dovedeste dreptul de folosinta asupra spatiului utilizat ca sediu social.Daca nu aveti un asemenea spatiu va putem ajuta cu gazduire de sediu social la noi la cabinetul de avocat,aceasta fiind o modalitate extrem de simpla de a asigura sediul social al firmei-si care presupune totodata costuri reduse fata de contractul de inchiriere( gazduirea temporara a sediului social al firmei la biroul avocatului,in temeiul art.3,lit.h din Legea nr.51/1995).Puteti vedea mai multe in legatura cu gazduirea sediului social la avocat accesand articolul de pe site dedicat acestui subiect;
d)Acordul vecinilor(numai in anumite situatii)
e)Specimen semnatura administrator
f)capital social;
g)Documentul care atesta plata taxelor legale la ONRC
h)Cerere si documente anexe-formulare ONRC
Asadar in aceasta faza se redacteaza si actul constitutiv al SRL ului,al carui continut va fi diferit in functie de numarul de asociati(unul sau mai multi )si va include în mod obligatoriu:
– denumirea firmei,asociatii și sediul firmei
-forma juridică ,
-durata de funcționare a firmei,
-obiectul de activitate( se include lista codurilor CAEN din care trebuie desemnat in mod obligatoriu un obiect principal de activitate),
-capitalul social, partile sociale
-finanțarea si veniturile firmei,
-conducerea și administrarea ,
-controlul firmei, evidența economico-financiară,
-dizolvarea și lichidarea firmei,
-soluționarea diferendelor, forța majoră, dispoziții finale.
Dosarul intocmit conform celor de mai sus se depune la Registrul Comertului Cluj .
Cu aceasta ocazie se vor completa o serie de formulare si se vor plati taxele de infiintare a firmei .Procesarea documentelor dureaza in medie 3 zile lucratoare.Daca dosarul este complet ,si corect intocmit , procedura de infiintare SRL a ajuns la final si se va obtine din partea ONRC un set de acte dupa cum urmeaza:
rezolutia de infiintare a S.R.L. ului;
certificatul constatator;
certificatul constatator pentru codul CAEN autorizat ;
certificatul de inregistrare ce contine Codul Unic de Inregistrare, sediul social, activitatea principala si numarul de ordine in Registrul Comertului.
Ca si ultima formalitate,orice infiintare de SRL necesita declararea sa la ANAF. Acest lucru se poate realiza si online.
Acum poti demara activitatea pe care ai autorizat-o. Totodata va trebui sa deschizi- la o banca pe care o alegi -un cont bancar pentru persoane juridice unde vei depune capitalul social pentru care ai optat in actul constitutiv.
Daca totusi optezi pentru infiintare PFA ,cabinetul nostru se poate ocupa in intregime si de aceasta procedura:
Infiintarea unei persoane fizice autorizate-P.F.A.- parcurge o procedura simplificata fata de infiintarea unui S.R.L. ,insa si in acest caz,consultanta oferita de un avocat specializat poate reduce la minimum implicarea si efortul depus de cel care o constituie,avocatul fiind in masura sa efectueze toata procedura iar clientul sa primeasca pur si simplu la final documentele care atesta infiintarea P.F.A. ului sau .
Esential pentru infiintarea P.F.A. este ca cel care o infiinteaza sa detina o calificare ,sa fie specializat in domeniul in care urmeaza sa -si desfasoare activitatea ca si P.F.A.Dovada acestei specializari se va depune la O.N.R.C.,impreuna cu restul documentelor prevazute in lege pentru infiintarea P.F.A. ului.
Este important de precizat aici ca exista o serie de profesii pentru care nu este necesara inregistrarea in registrul comertului.Este vorba de profesiile liberale sau alte profesii care se exercita in baza unor legi speciale.In cuprinsul acestor randuri ne referim la acele P.F.A. -ri care sunt supuse conditiei inregistrarii in Registrul Comertului .Acestea trebuie in mod obligatoriu sa parcurga urmatorul traseu:
1.verificare disponibilitate si rezervare denumire
2.stabilirea unui sediu social,prin incheierea unui contract de inchiriere sau comodat
3.intocmirea dosarului pentru O.N.R.C, care va mai contine,pe langa cele de mai sus:
-declaratia pe propria raspundere ca cel care infiinteaza P.F.A. indeplineste conditiile legale pentru aceasta;
-specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate;
-cerere,anexa fiscala,eventual alte documente,dupa caz;
Dupa ce dosarul depus a fost admis la Registrul Comertului,persoana autorizata obtine un certificat de inregistrare si intocmeste un nou dosar pe care il va depune la A.N.A.F. in vederea inregistrarii P.F.A. ului infiintat .Din acest moment PFA ul poate sa isi inceapa activitatea autorizata.
Argumente pro infiintare PFA
1.procedura infiintarii este mai simpla in cazul PFA
2.persoana fizica autorizata nu este obligata sa angajeze un contabil,asa cum se intampla in cazul infiintarii unui SRL
Argumente contra infiintare PFA (pro infiintare SRL)
1.un PFA poate avea cel mult trei persoane angajate si cel mult cinci clase de activitati prevazute de codul CAEN.
2.plata contributiilor : o microintreprindere(SRL) cu o cifra de afaceri mica poate plati mult mai putin decat un PFA,intrucat PFA-urile platesc (pe langa impozitul pe venit ) contributii sociale si contributia pentru sanatate ( acestea trebuie platite si in cazul in care nu ai realizat venituri si se calculeaza plecand de la salariul minim pe economie).
Pentru alegerea intre cele doua va fi determinanta natura activitatii pe care o va desfasura cel care demareaza afacerea,ce particularitati presupune aceasta afacere si cat de bine se va plia aceasta activitate pe forma juridica aleasa pentru firma ce se infiinteaza.Sfaturile unui specialist sunt binevenite in luarea deciziei.
Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptare a politicii de utilizare a cookies si a politicii de prelucrare a datelor personale.